Plump..

Nu har vår inneboende för några veckor fram anlänt till Casa Nilsson :) vår pappas moster (Brita) gick och ramlade, bröt benet och går med gips på hela benet.. Hon är 84 år så hon pallade inte med alla trappor i sin lägenhet plus att hon har hund som måste rastas och grejer.. Vi erbjöd henne rum hos oss och nu är hon här..
Vi har alltid tillbringat mycket tid med henne under vår uppväxt, sovit över föera dagar i sträck, nån i veckor.. Hon har varit som en extra mamma och vän..

Det är av henne vi har fått intresset för kortspel, speciellt kortspel som plump och kasin *love it*.. Vi satte oss iaf och spelade nu ikväll, sex man och det kan gå i princip hur som helst.. Martina är den fokuserad, vill vinna till varje pris, Pappa är lite av "det går som det går", Frida (lillasyster) verkar inte riktigt ha koll på läget, Petra är den dåliga förloraren, Brita är "proffset" och jag är den som låtsas va kass under spelet i hopp om att vinna, för innerst inne vill jag vinna precis lika mycket som Martina :P Hahah.. När vi skulle räkna ihop poängen så blev det..

6:a Brita - 93 p
5:a Frida - 98 p
4:a Petra - 108 p
3:a Pappa - 118 p

När jag hade räknat upp dem och det bara var första och andra platsen kvar kollade jag på Martina och hon log mot mig precis som att hon cvisste att hon vunnit..
Då smile:a jag med världens största leende för JAG vann :D hahahha :P

2:a Martina - 128 p
1:A Hannah - 138 p

YEEEEEEEEEEEEEEEEEEEES!

Kraaam


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback