Att glida isär..

VARNING FÖR LÅÅÅÅNGT INLÄGG!!

Vi har gjort det, vi gjorde det för läääänge sen.. Förr var det DU och JAG, det var VI.. Vi som gjorde detta hit och dit, så är det inte längre.. Vi har förändrats, ingen är som vi var.. Kanske inuti, eller oxå så har vi vuxit upp och har andra prioriteringar och även annan syn på livet och varandra... Jag älskar dig fortfarande lika mycket fast jag tycker du kan vara världens största skit..

Du tycker jag beter mig annorlunda, är taskig och falsk.. Du påpekar alltid med en väääldigt negativ betoning på att "Du tror du är så jävla perfekt".. Jag tror inte att jag är perfekt, jag VET att jag INTE är det och kommer aldrig bli det och vill inte vara det, förr blev jag så otroligt ledsen när du sa det, det smällde till ordentligt och jag kunde gå och undra i flera dagar varför DU hatade mig och var så elak. När jag alltid sett upp till dig och anförtrot mig åt DIG för jag trodde du brydde dig.. Men när det väl kom till kritan använde du sakerna mot mig. Jag tog åt mig av ALLT.. Meen jag har slutat bry mig, jag har växt i mig själv.. Jag vet om att jag är bra som jag är oavsett om jag försöker vara en "viktigpetter" ibland.. Men om du ens hade försökt skrapa på ytan hade du kanske vetat varför jag är så?!!! Att det inte är för att reta upp dig eller någon annan, utan att det handlar om helt andra saker..

Det här med "viktigpetter" grejen jobbar jag ständigt med, jag försöker att inte vara så... Men eftersom det handlar om nått mer än du någonsin kunde föreställa dig så är det inte alls lätt, det går inte på en natt..
Rom byggdes inte på en dag!..

Något som jag retar mig oerhört mycket på är när du använde ordet falsk, speciellt när du använder det och på nått sätt menar mig.. Att man är på olika sätt med olika människor är inte att vara falsk (enligt mig), JAG tycker att man måste anpassa sig för att kunna vara med olika människor på ett bra sätt och att vara elak ser jag inte som en bra sak.. För isf är jag mycket hellre falsk än elak..
Något som är helt om bakfoten är ju att du påstår att jag är falsk för att jag pratar och är på ett visst sätt med olika människor men kan tycka att det är helt okej av dig själv att tycka illa om människor utan att ha mod och kunna vara så pass ärlig att säga det rakt ut till dem??!!
Att jag är "falsk" och "annorlunda" (som du tycker) än jag var förr är ju för att jag vuxit upp, från barn till någonstans mitt emellan barn och vuxen.. Jag tycker om andra saker, stil och vänner ändras, hur man tänker och ser på saker förändras och det gör det väll hos dem flesta skulle jag vilja påstå.. Jag är inte en annan människa bara det att DU och JAG inte längre funkar som vi gjorde tillsammans.. För du har också vuxit upp och blivit en annan människa.. Du är inte alls den du var då, för är inte nu och du är inte där du är HÄR i nuet.. Du är väldigt intresserad av killar men på något sätt fast att det är ett ämne vi båda är intresserade av så går det inte för oss att prata om det med varandra(?).. Du gillar att resa och säger ofta hur gärna du hade önskat att du kunde flytta till ett annat land, jag har inte det intresset för resandet men jag avundas din passion fast det är ju inget jag kan berätta för dig för vi snackar ju inte med varandra om saker för det slutar med bråk för att vi har olika åsikter och jag respekterar verkligen din åsikt men på nått sätt känns det som att du inte gör detsamma. För jag ser inte snett på dig pågrund av att vi tycker olika. Vi gillar helt olika saker inom träning, vilket var VÅR sak när du och jag var VI.. Vi älskade fotboll, vi spelade tillsammans ALLTID, överallt och kanske var det när det tog slut som vi blev du och jag..

Jag har alltid svårt för att ta kontakt med dig för det alltid känns som att jag innan måste bestämma mig för att inte säga nått som skulle kunna förstöra eller göra nått hastigt som skulle leda till bråk.. Jag hatar att vi inte kan mötas halvvägs och komma överrens trots att vi är OLIKA.. Vi är som natt och dag, som mörkret och ljuset som värmen och kylan.. Du gillar en sak och jag en helt annan men det behöver inte vara dåligt, vi skulle kunna lära så mycket av varandra om vi bara hade släppt garden..

Jag hatar att behöva känna att "it´s you way or the highway" när jag mycke hellre hade önskat att det kunde varit ourway... Att vi hade lärt oss att åtmistone kunna prata med varandra utan att höja rösterna och säga massa skit åt varandra..

Jag älskar dig och önskar dig bara det bästa och vill att du ska må bra och få uppleva allt du vill uppleva.. Att du finner det du brinner för och att du aldrig förlorar hoppet om dig själv..
Och om, OM du någonsinn skulle ändra åsikt om mig och skulle vilja prata så finns jag här.. No hard feelings fast att jag är bitchen som bor i rummet bredvid, som inte sjunger särskilt bra, som städar bort dina grejer och som går dig på nerverna JÄMT..

Saaaay what you need to say..
Jag läste igår och håller med att vi alltför sällan säger vad vi verkligen tänker, tycker och känner.. Att hålla tillbaka är inte bra oavsett om det gäller dem bra eller dåliga sakerna.. Om man håller tillbaka på dem "dåliga" tankarna kanske det gör så man inte kan ta sig fram.. Sååå speak out!!

Kraaaaaaaaaaaam ♥

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback