Gästbloggare : Jenny H

Då var det dags igen. Jenny vår kära vän ska nu dela med sig av sina tankar i bloggen. Vi är väldigt glada att ha en vän som Jenny. Hon är en mycket snäll men bestämd tjej som även är en väldigt bra lyssnare och kommer med bra råd när man behöver dom. Det är mycket snack och lite verkstad när det gäller killar för denna tjejen ;) När det väl gäller ute på dansgolvet så blir hon blyg som en myra, men den crasy galna sidan finns där inne nånstans. Jag (Martina) och Jenny brukar ha väldigt kul när vi är ute själv på våra äventyr alltid är det nått som händer. Eller hur Jenny, men det bjuder vi på =) <3



Hej Jenny Holsbrink heter jag :) En tjej på 24 år född och uppvuxen utanför Trelleborg men bosatt i Malmö sedan 4 år. Jag har haft äran att känna Martina & Hannah sedan 2001-2002 någon gång :) Vi träffades via vår gemensamma galna bekant Jenny Malmgren, som tidigare har gästbloggat här i bloggen. Till skillnad från henne så vill jag inte prata om geografi dock :) Jag vill prata om syskonskap. Hur ser ni på syskonskapet? Hur är er relation till era syskon? Detta är ju väldigt individuellt och det finns inget rätt och fel.

Själv har jag en storebror som är 4 år äldre än mig. Det gör ibland väldigt ont att tänka på honom, eftersom vi inte har särskilt mycket kontakt. Jag skäms över att säga att jag inte vet hur han mår... eller vad han gör. Jag minns faktiskt inte när vi pratade sist. Jag & min bror har varit rivaler sedan barnsben, och väldigt olika. VÄLDIGT! Han är en tyst tillbakadragen tänkare som tar 100 år på sig att få gjort något. Han har helt andra värderingar än jag i livet. Idag ses vi i stora drag bara pga våra föräldrar och i deras närvaro. Skulle vi någon gång ses själva brukar vi dock ha väldigt roligt tsm! Det är lite sorgligt faktiskt. Jag har försökt att ha mer kontakt och så men jag gissar att vi bara är för olika. Vi får se vad som händer i framtiden.

Något som därför imponerar mig är Hannah & Martinas syskonskara på hela 6 systrar. Det är helt amazing! Jag känner 5 av dessa tjejer, som är fantastiskt söta och godhjärtade tjejer. Det finns inga ord som skulle kunna beskriva dem på ett fair sätt, men jag gör ett försök :).

Den äldsta tjejen heter Jenny och är otroligt klok och vacker. Man skulle kunna säga att hon har gjort en enorm resa från att vara en grå mus till att vara en vacker fjäril :) Hon har ett varmt hjärta och ett otroligt vackert leende och är för det mesta otroligt glad! Dessutom en jättebra vän som stöttar och lyssnar till 100%.

Näst äldsta är Martina, som driver denna blogg. Martina är otroligt söt med sina stora bruna hundvalps ögon (detta påtalar alltid mina pojkvänner för mig så man kan säga att Martina är ett ständigt hot i mina förhållande hehe). Under denna otroligt söta yta döljer sig en mycket stark karaktär med jävlar anamma och envishet! Inte minst är hon också en dancing queen, eller om ni hellre vill kalla det party animal :)

Mellanbarnet Petra är en busig och rolig tjej som också besitter en stor dos av jävlar anamma. Hon har gett sig fan på att träna och har klarat det galant! Petra har alltid nära till ett skratt och är mycket glad och framåt! Hon har en stor dos humor att bjuda på.

Nästa minsta tjejen Hannah, som också driver denna blogg, är en försynt men mycket klok tjej med ett gott hjärta. När jag tänker på Hannah så ser jag henne sitta med sina fina rådjursögon och säga något klokt :)


Minstingen Frida och jag har alltid haft en speciellt relation, hon kallar mig för Mamma :) Frida är väldigt söt och jag är säker på att hon kommer gå långt i livet bara hon tror på sig själv :)

Tänk att vara en så stor syskonskara!!! Min bild av dessa tjejer är, trots diverse diskussioner/bråk, att de ställer upp för varandra och hänger ihop i vått och torrt! Det måste vara en fantastisk känsla att ha 5 systrar att välja på... Det är unikt och det är fantastiskt! Mitt råd till alla som läser denna blogg är att inte brusa upp för småsaker utan att ta hand om er syskon, familjer, vänner och bekanta. Något vi i Sverige kan bli mkt bättre på!

Tack för att jag fick skriva i er blogg.

Kramar

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback