Partnerskap..

Jag sitter och funderar denna kväll på partnerskap och hur det funkar för olika personer som lever i förhållanden..
Vi alla vet att alla förhållanden inte är lika och personerna i förhållanden är inte heller lika vilket innebär att man inte kan jämföra ett med ett annat.. Men samtidigt tycker jag att några av huvudingredienserna i ett förhållande är likadana oavsett vad det är för ett förhållande.. T.ex respekt, ärlighet, tillit, förståelse och medkänsla utan respekt kommer man egentligen ingenstans i livet så oavsett om du är i ett förhållande eller inte bör du respektera människor och dess olikheter!

Jag förstår mig inte riktigt på människor som tassar på tår kring sin partner, som inte vågar stå upp för vad den tror på som inte ens vågar säga vad den verkligen tycker och tänker.. Att man låter sin partner trycka in en så mycket i väggen att man inte ens har mod nog att gå sin egen väg och stå upp för det man älskar och som ligger en varmt om hjärtat..

Jag personligen skulle aldrig kunna tänka mig att leva i ett förhållande där jag känner min trängd, jag är en fri människa, fri att få säga, tycka och göra precis vad jag vill.. Och med det menar jag inte att man ska vara otrogen för att man är "fri" utan att det är ditt val om du vill tillbringa all din tid med din partner eller om du vill dels hänge tiden åt något du älskar att göra.. Din partner ska ALDRIG få förminska ditt värde eller få dig att skämmas över att du är du..

Jag tycker även att om du är i ett förhållande så bör du visa din partner ofta nog att du verkligen älskar eller tycker om han/hon, inte bara på någon speciell dag för att den är "viktig" utan alla dagar, för du vet inte när det tar slut.. Det kommer en dag då personen du delar ditt liv med inte finns kvar eller väljer att gå en annan väg hade man inte då önskat att man gett och tagit så mycket kärlek av sin partner.. Den personen har inte bara en plats i ditt liv utan en stor del av ditt hjärta..

Och förguds skull gör inte misstaget som alldeles för MÅNGA människor gör, att försöka hålla kvar nått som inte går att rädda.. I längden skadar det inte bara din partner utan även dig, att leva med någon som inte uppskattar och värdesätter dig gör dig bara till en mindre och mindre bricka i förhållandet.. Det är aldrig försent att hitta lycka och kärlek oavsett hur gammal du är, oavsett hur du ser ut, oavsett hur din livstil, ekonomi, familjesituation osv ser ut.. DET ÄR ALDRIG FÖRSENT!

Min syster brukar alltid säga till mig: Vill du ha en kram? Ta en kram..

Jag tycker det gäller allt i livet och du kan sätta in det i alla perspektiv, för det är verkligen så om ingen annan kan ge dig något så MÅSTE du ta det! Det är inget dåligt med det, ingen skam alla förtjänar det bästa i sitt liv!

// Hannah


Kommentarer
Postat av: Jenna

Hej!



Jag har precis fixat en ny kategori i min blogg. Den heter Uppdraget. Gå in här; http://jennifermalmqvist.blogg.se/2010/march/ny-kategori.html#comment och läs om den. Det kommer bli grymt kul! ;)



Ha det bäst <3

2010-03-30 @ 10:04:31
URL: http://jennifermalmqvist.blogg.se/



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback