Saknar sommaren..

Hej Hopp!!
Gud va jag saknar sommaren, inte för att jag inte gillar snön utan för att man måste skotta varenda dag.. Imorse när jag vakna och gick ut så va där ca 1 meter snö i trädgården :O jag och hunden kom inte igenom, men jag hade ingen lust att skotta.. Så vi följde syrran till bussen och när vi sedan var hemma igen inser jag att srran inte gav mig husnycklarna så Miro (hunden) och jag fick springa till bussen för att få nycklar innan hon åkte iväg till skolan.. Det var på håret att vi inte hann dit, irriterad och arg staplade jag mig hem igen med tanke på att jag sagt till syrran atthon INTE skulle låsa för jag inte hade nån egen nyckel.. MEN ack nä hon skulle ju låsa så skulle jag få hennes :( *suck*..

Väl hemma skulle jag börja skotta precis utanför huset, det gick sådär, även där var väldigt mycke snö.. Osså dessa skottningsreglerna som "finns", att var och en tar halva gången alltså att man möts på mitten.. I vårt område är folket urusla på det, om jag inte har ont i ryggen eller dylikt brukar jag ta både våran och grannen mittemots snö med tanken om att dem kanske gör samma nästa gång.. HA HA HA..Va tror jag egentligen?? Som att dem skulle göra det liksom :P.. När jag stod och skotta kom grannen ut mittemot som delar en liten halva med grannen bredvid oss.. Grannen bredvid oss han hade inte skottat hela sin halva så grannen mittemot hon sa tillhonom.. Då brister han ut i skrik och säger att "Man kan fan inte ta med tumstocken ut och mäta heller!!)

Självklart kan man inte det men han har ju ögon så han kunde ju se att han inte tagit rätt för det var verkligen långt ifrån halva :S *SUCK!!*.. När han går där ifrån säger tanten till mig, han e fan dum i huvudet.. Det roliga med detta är att vi inte gillar honom eller hans fru, dem är förjäkliga och spydiga mot alla i området. Glädjen rann över när jag hörde att andra inte heller gillar dem :P hehehhe

Nää jag längtar till sommaren då jag slipper skotta!! :D
Vad tycker ni om skottningen? Brukar ni få göra det eller ni har folk som gör det åt er?

// Hannah


I somras, bruna och fina.. Somliga brunare än andra :D hehe

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback