Laserdome!!

Först och främst vill jag bara säga att det va SJUKLIGT KUUUUL!!
Förväntningarna innan var låga och negativa (sorry, men jag är sånn tyvärr).. Det var vår Fritidsinriktning som åkte dit efter skolan idag som en av elevernas enskilda aktivitet.. Vår grupp består av 2 tjejer och 11 killar, en helt annan nivå jämfört med när det är mer blandat.. Till det positiva menar jag då, mycke mer sammanhållning och man slipper allt skvaller och skitsnack som tjejer håller på me..

Vet inte hur många som testat på det tidigare(?).. Men man får iaf gå in i ett helt mörkt rum och rätt som det är kommer där upp en kille på skärmen som berättar om utrustningen och hur det hela går till. *Haha* Vi i vår klass börja små snacka (eller rättare sagt killarna gjorde det) Så killen på skärmen sa *Nu får ni va TYSTA* Vi trodde det va inspelat men han stod tydligen inne på andra sidan och snackade :P. Men det gäller att  man valt vilka som är vilken färg när man kommer in där (jag hamna i röda laget) Det är sen det hela börjar..
Man kommer in i nästa rum som är lite ljusare men fortfarande mörkt, där får man nästintill springa och ta på sig sin utrustning som består av en väst med ett vapen hängande framför.. Framme på västen står där även vilket namn du som spelar har på din väst (Jag fick Modesty Röd 6).. Det hela går ju ut på att samla poäng genom att skjuta på människorna i andra laget, på axlar,mage eller rygg :)

 

Iaf vidare till nästa punkt.. När man sen fått på sig västen ställer man sig med sitt lag på vars en sida..
Sedan blir första laget iväg skickat och dem får då 10 sekunder på sig att springa ut och gömma sig i ett stort mörkt rum med en massa olika gångar och skrymslen.. Sen skickas nästa lag ut och då är matchen igång :D..
Tvisten med det hela är ju att om du blir träffad slutar ditt vapen att fungera i 7 sekunder.. Det verkar lite men det känns som en evighet..
Adrenalinet flödar och det känns som att man är i värsta kampen, det enda man har sikte på är vinsten, man gör i princip vad som bara man vinner och skjuter så många som möjligt :)



När vi väl hade kommit in så sprang vi som ett par yra höns, första rundan så sprang man in i väggen eller så misstog man avståndet på rampen och fick värsta språnget ner.. Som jag berättade att ens vapen stängdes av i 7 sekunder om du blir träffad.. I vissa fall så blev jag träffad sen stod personen kvar bara för att skjuta mig igen eller oxå sprang den efter så den skulle kunna skjuta igen *Hahaha* Men sen fick jag grepp om det och tog dem jäklarna :P
Men till slut fick jag grepp på det och under sista rundan när det kom in andra spelar oxå så gick det sjukt bra..
Till slut var vi 32 spelar och av dem kom jag på 11:e plats :P Woohooo..

Har bestämt med Martina att vi ska spela det snart
*kuuuul*
Och ni som ännu inte testat på det, jag har bara en sak att säga.. GÖR DET SNARAST!! :D

  

// Hannah

Kommentarer
Postat av: LoEm

Hiss eller diss?

Vilken färg är snyggast?



Postat av: LoEm

jag älskar svart, så det hade nog blivit det. men till helsvarta kläder hade det varit riktigt nice med en rosa :)




Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback