Bilen blev dammsugd, pumpad o tvättad....

Hela dagen har jag spenderat åt att göra ren min bil. Långt innan min semester började sa jag att på min semester ska jag rengöra bilen. Idag är det första dagen på semestern så varför inte göra det redan idag. Jag gick ner och rensade ut all skit sen körde jag över till Statoil som ligger 20 meter ifrån mig. In och köpte två polleter vilket behövdes sen var det bara o låta sugen gå. Det tog ca en timme att rengöra och dammsuga den. Fick mina däck pumpade med luft också.

Därefter körde jag hem och hämtade Hannah och Frida för jag ville ha sällskap i tvätten (den är lite läskig om jag får säga det ). Om man köpte guldtvätt med insektsmedel så fick man en friggepack på köpet. Med facit i hand så var det där insektsmedlet skit rent ut sagt det tog inte bort insekterna. När Frida och jag sitter där i bilen och tvätten börjar så kommer dom stora rullarna och dom verkligen skakar bilen. Vinrutetorkarna åker upp på rutan och Jag o Frida blir rent rädda. Jag tänker har jag kört in bilen rätt eller är det slutet på denna karriären.  Nu är bilen både avsugd o tvättad o pumpad så jag är nöjd.


                    
 
 

//Martina

Kommentarer
Postat av: erik

Sv: Så lite så;)

haha okej, :) ska se vad vi kan göra då!

2009-07-13 @ 18:51:05
URL: http://madeinorrland.blogg.se/



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback