Vårt 2009!!

Då är det inte många timmar tills vi tjoar in 2010, härligt?! Mycket har hänt under det gångna året, både bra och dåliga saker.. Men så är det ju för det mesta.. Här nedan kommer ni få se lite av det som hänt oss :)..
 

2009 satte fart och vi hade en massa förhoppningar och drömmar med året, vi skulle börja med en nystart.. Vi hade lagt upp en massa nyårslöften (dem där vanliga), sluta äta skit, börja träna, träffa vännerna mer, skaffa än det och än det andra.. Hannah var inte särskilt peppad inför året, mycket stod på spel och självkänslan var inte va den borde varit, Martinas år slutade i smärre depression då hennes kärleksliv inte blev vad hon ville och till råga på allt slutade natten med att hon skar upp hela foten.. Ingen vidare bra nyår alltså, men vi gav inte upp för det.. Vi kände trots allt lite hopp om 2009..

Hannah började i skolan och Martina började jobba.. Tungt att gå tillbaka efter långt lov osv men samtidigt hur härligt som helst att få träffa alla vänner och då kollegor..

Vi kände sen att det var dax för en ganska så drastisk förändring i våra liv, och vad är då bättre än att printa in något som håller föralltid på dig själv.. Tatueringen vi båda har likadan är ju främst ett väldigt starkt budskap som (faktiskt) får en att hålla ut och kämpa på.. Men även ett sorts band mellan oss båda för att vi är så mycket mer än bara systrar.. Martina tatuerade även in sitt namn på foten som en symbol av sig själv..

Den 14 April bestämde vi oss för att skaffa bloggen, vi var även då väldigt förväntansfulla.. Det var nytt även fast vi haft blogg tidigare, men tsm tänkte vi att vi kunde försöka hålla den uppe (vilket vi lyckats hyffsat med).. Statistiken har gått lite upp och lite ner, men ett tag flög den uppåt som aldrig förr *uppskattat*, men vi har trots allt försökt att hålla en jämn nivå och om de blir nått av det så är det ju toppen..


Vi fick chansen att vara modeller för en dag, något vi nog aldrig hade kunnat föreställa oss.. Hannah tyckte det var ganska påfrestande då man skulle bli dirigerad hit och dit, gör detta och de osv.. Men i övrigt var det otroligt roligt att både bli sminkade och få se hur bilderna blev i slutänden..

Hannah tog studenten i Juni, lämnade gymnasiet en gång för alla.. En skrämmande  och härlig upplevelse på samma gång.. Att sluta något som varit en stor del av en liv i inte bara 3 år utan enda sen man började skolan.. Att komma ut i vuxen livet, men även att lämna alla vänner.. För trots att man velat att allt skulle vara som innan så blir det inte så.. Man får helt enkelt själv hålla kontakt med vänner, hålla igång hjärnan så man inte tappar saker.. Meen hur skönt är det inte att få sluta skolan, yeeey!!

Nån veckor efter Hannahs student bestämde vi oss för att det va dax att ta tag i träningen, vi hittade då ett löparschema för nybörjare.. Ett tufft kapitell under 2009.. Martina valde att hoppa av de efter 3:e veckan och fortsatte med gym, Hannah var fast inställd på att hon skulle slutföra någonting fullt ut under 2009.. Hon klarade det!!



Sommaren böjd in till många roliga saker, vi tillbringade några roligar stunder hemma i Martina lägenhet med både Polly och Holkan.. Vi skaffade poolen som det simmades i nästan varenda dag.. Hannah gjorde ett ganska drastiskt steg och gick från brunett till blondin, det höll inte så länge då hon färgade tillbaka till brunt bara två veckor senare.. Men nån gång i oktober blev hon blond igen, det höll 1-2 månader.. Sommaren var även ganska händelslös, Martina som gillar att festa och hållatill på en massa sociala sammanhang fick inte det tillfället så ofta *tråkigt nog*..



Sen tog sommaren slut och höst/vintern satte igång, men det har ju trots allt inte varit nått att hänga läpp för.. Våran vinter har ju varit ganska toppen och vi fick ju hit den efterlängtade snön enda ner till Skåne..


Vi firade Martinas 24 års dag, både med släkten och med vännerna.. Hur trevligt som helst..





Hannahs Sammanfattning --> Mitt år började fruktansvärt dåligt, hade höga förväntningar på mig själv om att både skärpa mig i skolan men även med träning osv.. Det började någorlunda bra med båda sakerna (vilket det oftast gör), men det föll i spillror alltihopa.. Men mot slutet då jag tog studenten var det något som fick mig att blixtra till och jag börja fatta att den enda som kan göra nått åt min situation var JAG (lättare sagt än gjort).. Efter studenten tog jag en time out, valde att hålla mig borta från allt som handlade om skola tyvärr hamna mina vänner i den kategorin med.. Men på något sätt hjälpte det mig.. Jag börja lära mig att jag dög, att jag faktiskt VAR/ÄR en unik och en sjuhelv*etes fantastisk människa.. När jag tog tag i min träning blev min vardag ännu ljusare och jag blev än mer stolt över mig själv, i slutänden så tror jag det viktigaste är att ta hand om dig själv och se till så att DU är lycklig och att DU mår bra! Självklart så försvinner inte problemen och ibland kan dem kännas precis lika jobbiga som tidigare, men när du har kommit en bit närmre dig själv så är det lättare att ta itu med problemen.. En väldigt viktig person i mitt liv brukade alltid säga "- Vad är det värsta som kan hända?".. Och det där är så sant, den frågan ställer jag till mig själv i dem flesta lägen nu, jag lovar det hjälper en att lösa en massa svåra fall..
Mitt 2009 har varit vad jag har gjort det till, ganska händelselöst men trots det så har jag fått ut en massa massa fina minnen som kommer ligga mig varmt om hjärtat!


Martinas Sammanfattning -->2009 startade inte bra för min del. Problem med kärleken och skadad på samma gång. Försökte sluta med allt vad godis heter och börja träna men det höll inte så länge heller. Började jobba igen efter långt ledighet, allt blev på allvar igen. Jag har länge gått och funderat på att tatuera mig men det har aldrig blivit av. Så i år kände jag att nu måste det bara bli och det blev så. Två tatueringar blev inristade i min hud och jag blev väldigt nöjd. Jag har även växt som människa detta året, ingen ska sätta sig på mig. Det har även blivit en del roligheter med vänner och systrar vilket alltid är uppskattat. Jag är väldigt dålig på att göra saker inte speciellt spontan av mig men det ska bli ändring på det nu år 2010. Jag började även plugga vilket jag hade väldig ångest för innan det startade och även i början. Men det visade sig vara väldigt roligt och gick väldigt bra för mig. (Sitter med i sista arbetet nu, det går dock inte så bra). Jag har gått miste om en del saker pågrund av att jag inte vågat så det är något jag oxå ska ändra på till det nya året, göra saker för "Vad är det värsta som kan hända ?" Det blir pinsamt en stund eller att man får ett nä, värre än så är det inte. 2009 har alltså gett mig många minnen med både bra och dåliga händelse. Jag hoppas och ska se till så att 2010 blir ett bra år för mig. Hoppas att även ni får ett bra år.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback