Skolan börjar...

Jahapp imorron börjar skolan här nere där vi bor och man märker det på stämningen, inte många människor som är ute och var man än läser i folks bloggar så skriver dem om hur nervösa eller hur tråkigt det ska bli att börja skolan.. Jag känner med er faktiskt speciellt eftersom jag INTE ska börja skolan imorron eller på ett tag, hehe.. Det är väldigt mycket förberedelser känns det som, min lillasyster börjar gymnasiet imorgon (Hotell och restaurang) och är ganska nervös.. Jag kommer ihåg när jag började gymnasiet, jag kommer ihåg när jag började högstadiet, jag kommer t.om ihåg när jag började förskolan.. Det är sååå himla nervöst så det knappt är sant.. När man ska börja något nytt kommer alla dem där vanliga tankarna som, "kommer jag få nån vänner?", "Kommer jag hitta min plats i klassen?", "Hur kommer det gå med allt som hör skolan till?".. Dem frågorna och tusen till hade jag men det har faktiskt fixat sig varenda gång, jag menar det är ju inte bara DU som börjar utan många andra som känner precis likadant och just ärför så är det bara till att vara social så blir det bra :)..

Jag tror att för att klara sig bra i skolan gäller det att vara trevlig mot alla, jag menar vem tycker om den där sura, bitchiga typen?.. Humor lockar till sig många och även förståelse och ödmjukhet.. Var snäll!!..
Det är oftast bara dem två första veckorna som är lite jobbiga sen har man kommit in i alla rutiner och sen är det lätt som en plätt.. Och förguds skull gör ert allra bästa i skolan, man behöver inte vara bäst i ALLA ämnen men det bästa är ju om du klarar av alla ämnen..

Jag är hur glad som helst som klarade mig igenom gymnasietiden, för det var redan första året i gymnasiet som jag blev skoltrött.. Men jag lovar att när ni väll kommit igenom dem där 3 åren och inser att det bara är 100, 50, 20, 5 dagar kvar tills ni tar studenten kommer ni vara överlyckliga.. Studenten är nog det bästa som hänt i mitt liv än så länge, så kämpa för att nå de mål ni vill nå!! :)

// Hannah


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback