Man måste vara medveten om

Jag hade en väldigt trevlig och givande diskussion med en kollega idag om hur olika människor är. Hon och jag är motsatser till varandra. Hon snackar och är väldigt social medans jag är en tänkare. Tänker efter innan jag säger något. Det gäller att man är medveten om att människor är olika annars kan det bli som min kollega sa att man kan bli irriterad över att en person bara sitter och säger aldrig något. Kanske tror att personen är lat eller tänker andra tankar om den. Samma med den som alltid snackar kanske kan tyckas vara jobbigt ibland att den alltid snackar. Men som sagt vi måste tänka på att vi människor är väldigt olika.

Jag gillar inte att diskutera med folk jag inte känner egentligen inte heller med folk jag känner. Samtal gillar jag där man snackar om saker som jag är bekant med. Känslor det är en svår sak, jag har väldigt svårt att visa och prata om känslor det blir som en spärr på mig och jag får inte fram något. Detta är väldigt jobbigt för jag vet inte hur jag ska komma över det. Är det någon som har något tips?

Vad är ni för personer det finns så många olika sorter. Berätta gärna jag är nyfiken.

//Martina

Kommentarer
Postat av: Walentin

Tackar :) haha.. sorry! har aldrig fotat rumpmuskeln ;P

2009-09-16 @ 22:52:50
URL: http://walentin.blogg.se/



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback