Hur kan man .....

Nu sitter jag framför datorn äntligen. JAg började tidigit idag kl 7 och slutade därmed också tidigit kl 15. Körde hem för jag skulle hämta lite räckningar men var väldigt hungrig så jag började mecka med omelett. Det var så längesen jag gjorde det men hade köpt hem grejor så jag kunde fixa med en. Efter en stund var den klar och jag var rätt trött så efter maten däcka jag i soffan. Sov där till 19.30 när jag vakna va jag så mörbultad så jag gick raka vägen in till sängen, sen somnade jag där med. Vaknade 22 o var väldigt groggy.. Körde hem till mina föräldrar för min datorn har jag ju oarkerat där numera.

Jag tänkte att ni skulle få följa med mig på min omelett making i köket med bilder.

 
Massor av svamp ska det finnas i min omelett som steks med vitlök. Sen ska det även finnas ost, skinka, purjolök och lök.
 
Man måste steka svampen i god tid för dom ska steka länge glöm inte lägg ner hackad vitlök.
 
Svampen lägger man på sist. Börja med ost så den smälter sen skinka, lök o purjo därefter svampen. På min omelett har jag alltid rostade pinjenötter men ta inte för mycket.
 
När pinjenötterna är gyllenbruna så är det bara att strö dom över omeletten dock inte för många som jag sa. Jag fick en aning för många idag som ni kan se, tog även för många ägg.
 
Sen är det bara att vika ihop den och tada ni har en supergod omelett.

//Martina


Kommentarer
Postat av: Dannieboy

Sv; Tackar så mycket!! Jodå, det är bara bra tack. Själv?

2009-05-27 @ 23:39:39
URL: http://www.dannieboy.devote.se


Postat av: Anonym

Gott det ser ut och det är det säkert också!

Lova

2009-05-28 @ 16:39:41



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback