www.amnnda.blogg.se

Jag fick äran att gästblogga här hos Hannah och Martina vilket känns spännande.
Jag hade tänkt berätta lite om mig själv och som ni alla vet är det svårt att få med allt i ett inlägg, därför skulle jag rekommendera er alla att gå in och läsa mer på min egna blogg. Klicka här för att komma dit.
 
Mitt namn är Amanda och jag är en studerande sextonåring. Jag läser mitt första år på gymnasiet på linjen bild och form men tycker det är tråkigt att rita men är trots det nöjd med mitt gymnasieval. Jag tycker det är roligt att experimentera och lära mig nya saker, dessutom finns det en massa andra roliga saker att arbeta med inom bild och form så som textil, trä, lera och andra skapande saker. Jag har en familj bestående av sex syskon och gifta föräldrar. Jag bor i ett stort gult pippihus tillsammans med mina föräldrar och två av mina syskon. Mina framtidsplaner är dock att flytta från både hus och stad av den anledning att jag tycker om att besöka nya ställen och jag har en känsla av att man lär känna sig själv bättre genom att "stå på egna ben" vilket innebär att man tvingas lära känna nya människor på ett annat ställe. Man kan inte hela livet ha någon som står bakom en.

Jag har många intressen och några av de är att spendera min tid framför spegeln och trixa med mina sminkkunskaper. Jag funderar på att ta en privatkurs efter min gymnasietid och utbilda mig till en makeup-stylist. För övrigt har jag alltid brunnit för musik och stod gärna instängd på mitt rum flera timmar som liten och sjöng. En utav mina starka sidor är att skriva och det finns många anledningar till varför det är roligt enligt mig. Jag har en känsla av att man lätt snappar upp tips, idéer, känslor och tankar när man läser en text som någon annan skrivit. Många kan ta del av diskussioner och känna igen sig själv utan att behöva stå för vem man är. Det är oftast lättare att formulera sig på ett bättre sätt när man skriver till skillnad från när man pratar.

I min blogg delar jag med mig av min vardag, tips, tankar och en massa andra roliga saker! Kika in för intresse. Det är värt att ge det en chans. =)


Kommentarer
Postat av: Amanda

Vad roligt att jag fick delta! Tack

2010-03-31 @ 12:40:30
URL: http://amnnda.blogg.se/



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback