"En roll som hjältar"

Kollar på Tyra Banks show just nu. Det handlar om en tonårstjej som har en mamma som är alkoholist, och hon har väll antagligen bett om hjälp hos Tyra nu för att mamman behandlar henne illa och skämmer ut henne bland folk.. Jag förstår att Tyra Banks vill hjälpa till och hon har mycke pengar som gör att hon kan låta dem åka in på avvänjning och hon står för kostnaderna och så.. Visst oerhört bra att hon hjälper, men jag kan störa mig på att hon sitter där i sin soffa och berättar vad dem gör för fel när hon egentligen inte har någon aning om hur det är.. Just nu sitter hon och nästan gör påhopp mot den här mamma som är missbrukar och vet om att hon har problem och som försöker lösa dem.. Jag menar det händer inte över en natt och visst förstår jag att dottern är oerhört ledsen och trött på att behöva vara den vuxna.. MEN jag tycker ändå inte det är rätt att göra påhopp utan att man försöker förstå och lyssna och i slutänden hjälpa om det nu går..

Men det är faktiskt inte bara på The Tyra Show jag har märkt detta utan på Oprah och alla de andra talkshows:en(?), varför försöker dem ta på sig en roll som hjältar när det handlar om saker som är så otroligt stora och starka.. Jag menar dem kan inte så mycket om ämnena men ändå..
Va tycker ni?

Aja nu ska jag kolla vidare och sen hoppa in i duschen..
// Hannah


Kommentarer
Postat av: emma

hoppas ni har en bra torsdag? (:

2009-09-17 @ 17:00:45
URL: http://metrobloggen.se/frokenbitterfitta


Postat av: FRIDA - It´s all about me

sv; Ja, vi har gjort slut.

2009-09-17 @ 18:46:52
URL: http://fridasjoblom.blogg.se/



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback