Vårruset...

                                 
Ikväll har jag och 6 kollegor gått/sprungit vårruset. Det var 5 km och det var uppdelat i olika starfält.
Jag behövde såklart gå på toaletten precis innan så jag och min ena kollega stannade o ställde oss
i kö medans dom andra gick och ställde sig i startfältet. NÄr vi sen var färdiga så gick vi bort och skulle
ställa oss men hamnade lite utanför uppe på trotoaren. Vi upptäcker till vår förvåning att vi står bland
dom som ska springa.  Precis då räknar dom ner 10,9,8,7,6,5,4,3,2,1 Spring. Under nerräkningen hinner
 vi diskutera fram och tillbaka om vi ska gå med i detta starfältet eller om vi ska vänta. Men vi ville komma
i väg så vi smet med. Fnissandes började vi gå i ganska rask takt bland dom som sprang. Hade lite
funderingar över om vi hde kommit iväg före våra kollegor för det hade varit kul och vinna över dom ;)
 
Jag har min mobil framme i högsta hugg för att jag skulle kunna ta lite bilder som ni skulle kunna få se.
Vi passerade 1km därefter kommer en av kollegerna springades o hejar på oss :) Sen kom 2km och 3 sen 4 och då började vi inse att snart var det mållinjen. När vi är så nära så vi ser mållinjen börjar jag få återblickar från min barndom.
Har sprungit massor med lopp som liten. Tiden stod på 59.39 och jag sa til min kollega ska vi klara det under timmen
men vi insåg att vi var för långt ifrån mållinjen. Men när vi kommit närmre så säger jag till henne nu spurtar vi sista och det gjorde vi. Tiden blev 1.00.45.
 
Därefter fick vi medalj, banan och dricka och en liten påse med lite grejer i. Våra kollegor var redan i mål så vi vann inte över dom. Men de satt och väntade på oss med fikakorgen som vi fick för att vi ställde upp. Mycket trevlig fikakorg med god mat i .
 

// Martina

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback