Size zero och allt där till..

Har ni tänkt på hur kändisar jojobantar?
Och inte bara det, utan att size 0 idealen som alla försöker nå är något människor seriöst vill sträva efter..
Ursäkta men jag fattar in det!
Är det verkligen det man vill nå och det man vill sända ut till nya generationer?
För oss "vanliga" människor är det något vi ser över allt, i tidningar, på tv osv.. Vi kommer inte undan det, men borde vi inte ändra idealen till något mer hälsosamt? Det är ju ändå inte alls hälsosamt att svälta sig själv för att nå en omöjlig storlek eller siffra..



Lindsay Lohan är en av dem, hon gick från normal till överdrivet smal.. Kolla bara på hennes armar, smala som tändstickor. Bilden i mitten var väll när hon var normal skulle jag gissa :) Tyckte hon va finare där..

När reklamen till bilden ovan till vänster kom ut, kommer jag ihåg att jag blev eld och lågar förbannad..

Ni måste ha reflekterat över det någon gång, jag menar det finns runt om er.. Denne dödliga trend..
Vad är era tankar om det?

Någon som visar dubbelmoral om allt det här är Blondinbella. Jag kommer ihåg när någon hade hackat sig in på hennes blogg och hon skrev sen ett inlägg, där hon kontrade med att det var förmodligen en tjock kille i tonåren bla bla bla.. Som alltså hade gjort detta..
Samtidigt som hon några inlägg tidigare sitter och skriver om både självkänsla och om hur många människor det finns med ätstörningar osv.. Jag anser att det är människor som henne som gör att idealen är som dem är i vårt samhäll.. Först vill dem printa in i våra huvud att man duger som man är men i nästa sekund trycker hon ner en viss målgrupp, dem som har lite mer kött på sin kropp.. Men även så drar hon på dem som har som hon själv ibland skriver om dålig hud.. Förhelvete försök inte va någon förebild som står emot de ena efter det andra och sen pågrund av att man vaknat på fel sida hoppar man på just dem man försökt skjuta i höjden..

Det jag vill säga är att hon först ville höja människors självkänsla och självförtroende, men drar sen till med ett inlägg som får en att sjunka till botten igen..
Stå på en sida och håll dig där!

// Hannah

Kommentarer
Postat av: Mirre

Jag tycker själva grejen med size 0 är helt sjukt. Det är knappt hälsosamt?

2009-05-07 @ 18:15:46
URL: http://mirandagehlin.blogg.se/


Postat av: Lina

Det är hemskt med ätstörningar, men ett stort problem är faktiskt fetman också som börjar komma alltmer till Sverige. Såg ett program på trean, det är en av världens farligaste hälsosjukdomar numera.

2009-07-16 @ 01:27:56



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback