Utflykt...

                            
Började jobba klockan 8.00 idag, vi skulle på utflykt. Så jag var tvungen att vara där lite innan för och fixa med lite saker. Jag hade stället min klocka på 6.15. När klockan är 6.58 hör jag hur klockan ringer. Den har alltså stått och ringt i 45 min utan att jag har hört den. Snacka om däckad. Har inte sovit så bra inatt vaknat och hostat för jag fick knappt luft.

 

Dagen började med regn inte så kul eftersom vi skulle befinna oss i en skog. Det blev till att ha på sig regnkläder och varmt blev det. Men efter ett tag så lättade det och slutade regna. Skönt då kunde man ta av sig regnkläderna.

 

Vi gick på upptäcksfärd i skogen och det är så underbart när man är där ute i det gröna.Att man inte åker iväg till skogen oftar på egen hand och promenerar. Himmlen blev klarare och klarare allt eftersom dagen gick och tillsist kunde man känna solens varma strålar värma ens kinder.

 
 
 

Barnen hittade stora sniglar kommer inte ihåg vad dom heter. Någon som vet? Längst in i skogen hittade vi en koja som var byggd med grenar upp mot ett träd. Mysigt! Därefter gick vi tillbaka och åt vår matsäck. När jag körde hem var jag tvungen att ta foto på rapsfältet. Dem har en sån fin färg. Älskar gul!

         

// Martina

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback