Svar på frågestunden..

Såg att ni hade tatueringar, väldigt fina. Gjorde det ont?

Hannah´s svar: Tack så mycket :). Eftersom det var min första tatuering visste jag inte riktigt vad jag skulle förvänta mig så lite ont gjorde det allt :P

Martina´s svar: Ja det gjorde väldigt ont, iaf på handleden, mer än på foten.

Varför valde ni att ha era tatueringar där ni har dem?

Hannah´s svar: Jag har alltid velat ha en på handleden, och när jag fick se någon ha en text där så blev jag än mer inspirerad. Plus att det är lite tänkt att det ska styrka mitt och Martinas band som systrar..

Martina´s svar: Jag har alltid velat ha nånting på handleden, men ibörjan hade jag velat ha ett kinatecken.. Men ändrade mig snabbt när vi kom på texten.. Jag gillar mina fötter så därför tyckte jag att det skulle vara fint med en tatuering där :).

Varför dem motiven på era tatueringar?

Hannah´s svar: När jag kollar ner på min handled och ser det här "Never give up" så får jag extra styrka och känner att jag har kraft nog att kämpa lite mer..

Martina´s svar: Mitt namn för att det representerar mig.. Never give up för att man aldrig ska ge upp.. Och om jag nån gång skulle ge upp så tittar jag ner på handleden så fortsätter jag kämpa ändå..

Bor ni i Malmö eller?

Båda: Näe vi bor inte i Malmö, men kan ju hända att du såg oss på Valborg då vi var där..:)

Hur gamla är ni?

Hannah är 18 år
Martina är 23 år


Fin blogg ni två har, gjort den själv?

Båda: Nej, önska att vi fatta hur man gjorde :P. Men vi fick hjälp med den :)

Om ni fick resa till ett land och sommarjobba där, var skulle ni då åka? och varför?

Hannah´s svar: Skulle inte varit fel att åka till nått varmt semester land. Men skulle nog välja LA eller New york, händer en massa där och det hade varit jäkligt kul.. Plus massa kändisar bor där ;)..

Martina´s svar: Till Hawaii. För det är mitt drömland :)

Går ni på någon sport?

Hannah´s svar: Precis som Martina så har jag gått på en hel del sporter fram tills skolan tog upp all min tid.. Så nu blir det styrketräning för min del med..

Martina´s svar: Nej, har gått på massa sporter när jag var ung. Men nu är det bara styrketräning som gäller.

Vad tusan är en ollonborre?

Hannah´s svar: Det är typ en insekt(?) som är stor som en humla.. Den trivs i mörka och varma ställen som typ att krulla in sig i ens hår.. Du kan läsa mer om den HÄR..

Martina´s svar: Ett djur som Hannah är väldigt rädd för. Förlorade sin mobil pga av detta djur haha

Om ni skulle färga ert hår till en riktigt tokig färg, vad skulle det vara då?

Hannah´s svar: Hehe Orange

Martina´s svar: Svart, hehe nog bara för jag är blond nu :P

Vilken stad bor ni i?

Båda: Vi bor i Södra Skåne (mer än så säger vi inte ;))

Favorit högtid?

Hannah´s svar: Julen, det är då man samlas liksom.. Massa kärlek i juletid :)

Martina´s svar: Julen det är en underbart mysig tid, med ljus och så.. Snö ibland hehe

London, Paris eller New york?

Hannah´s svar: Då blir det ju såklart New york!

Martina´s svar: New york, det verkar vara en underbar stad. Iaf vad man ser på bilder..

Godis eller glass?

Hannah´s svar: Godismonster!

Martina´s svar: Det är lite för stunden, ibland är man sugen på det ena och sen det andra.. Kan inte riktigt välja..

Hur långa är ni?

Hannah´s svar: 1.74 m

Martina´s svar: 1.65 m. Står det i passet iaf, kan ju ha växt :P

Vad är era framtidsdrömmar/mål? Familj, jobb, fritiden?

Hannah´s svar: Jadu det växlar hela tiden..Vill så mycket.. Jag vill resa och vidga mina vyer en massa.. Men tror jag vill vänta med att skaffa familj tills jag hunnit "leva". Drömfamiljen skulle väll vara man, två barn(en pojke och en flicka) och en bullterrier :P Gärna i ett stort och härligt hus, med löpande veranda runt om och en stor trädgård där ungarna kan springa fritt.. Just nu har jag siktat in mig på att antingen bli låg/mellanstadielärare eller oxå psykolog :) På fritiden vill jag nog fortsätta vara kreativ, som att rita och pyssla..

Martina´s svar: Jaa, familj? Att skaffa familj ligger några år fram i tiden, men när jag väl har hittat den rätta vill jag gärna skaffa familj.. Jag vill ha två barn och bo i ett stort fint hus med stor trädgård.. Jobb? Jag hoppas jag får jobba med det jag trivs med, vi får se vad framtiden utvisar.. Just nu älskar jag mitt jobb som förskollärare. Fritiden? Resa i massor och uppleva nya saker, göra det som jag tycker är kul.. Umgås med vänner och familj..


Sådär det var den frågestunden, kul att så många kom med frågor..
Det blir mer nån annan gång för er som kanske inte fick med era frågor..

Kram
// Hannah & Martina

Kommentarer
Postat av: Petra

Jag vill ha två barn och bo i ett stort fint hus med stor trädgård..



Vill du inte ha en man?

2009-05-03 @ 22:06:08
URL: http://peetraanrtre.blogg.se/


Postat av: Tobias

svar: visst är den :D I love it ;D

2009-05-03 @ 22:28:53
URL: http://grymtroligperson.blogg.se/



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback