EU - Valet..

Fick syn på mitt röstkort nu imorse när jag gick upp, tänkte att nu får vi allt ta och skriva om det här..
Överallt vi gick under hela gårdagen så fanns där chans att förtidsrösta och jag försökte få Martina till att hänga på.. Meen tror största anledningen till att det inte blev av är för att vi inte är eller var tillräckligt insatta..
Jag bestämde mig nu för att läsa igenom vad alla partierna stod för.. Jag tycker det är rätt viktigt att man vet vad det är man röstar på och att man inte röstar på någon bara för att föräldrar, kompisar, syskon osv röstar på nått..

Läs igenom, gå in på olika sidor och skaffa dig lite kött på benen.. Jag gick in och läste ALLA, sen solla jag bort så där bara var två kvar.. Ni kan säkert gissa vilka två som var kvar(?) Jo ärkerivalerna.. Moderaterna och Socialdemokraterna.. 
Så här ska ni få två sidor där ni kan läsa om vad just dem står för..
-Socialdemokraterna-   -Moderaterna-
Tänkte att jag och Martina ikväll ska berätta för er vem vi tänker rösta på :)

Vem ska ni rösta på??
// Hannah


Kommentarer
Postat av: Tonårsliv by Leonora - Rösta på veckans blogg!

Grattis, du är en av de nominerade i veckans blogg!

Dags för dig att ragga röster så du vinner en länkning på min blogg i en vecka ;-)

2009-05-23 @ 15:04:37
URL: http://magiskaminnen.blogg.se/


Postat av: Junitjej

Vilken fin blogg du har!

Ha en trevlig lördagskväll!

2009-05-23 @ 16:44:41
URL: http://junitjejen.se



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback