Tankar som ränner runt i mitt hoe!!

Haha när jag tjuvkikade på listan Martina håller på med brister jag ut i skratt..
Jag vet inte om folk har kommit underfund med hur otroligt OLIKA Martina och jag är, vi är som tagna ur två olika sagor. Visserligen båda lika intressanta och bra på sitt sätt, men olika..

Jag har aldrig varit speciellt utåtriktad medan Martina har varit det lite mer. Vi har varit bra på mycket av samma saker men på olika delar. Visserligen är hon 5 år äldre än mig, men jag känner att åldern mellan henne och mig är lika med noll i dem flesta fall. 
I livet tror jag hon är mycker mer spontan medans jag är taktisk.. Hon lever och gör i princip vad hon vill, lär sig för att kunna saker och ting. Jag känner mer att jag har tid för det sen och är inne på en helt annan bana då jag vill utvecklas som person på en helt annan nivå. Jag älskar att filosifera och ta reda på vad som gömmer sig under ytan, människor gömmer alltid något och det är det jag vill luska ut. Medans Martina hellre håller sig på ytan, för att se vad som sker just i stunden.

Än sålänge har vi levt helt olika liv, vi har haft helt olika uppväxt trots att vi är uppfostrade av samma föräldrar. Jag har varit familjens mes och hon har varit den envisa som klarar allt själva.. Vi både fastna för fotbollen trots att vi båda var två små skitar så visade vi att vi kunde försvara våra lag som mittbackar, sen blev det badminton för hela slanten.. Martina höll på ett tag men hon fastna nog inte lika mycke för det som jag.. Det var i badmintonen jag hade min stjärnkarriär, där jag skillde mig från mina systrar, där jag fick chans att glänsa.. Var riktigt duktig och låg som bäst 2 i Skånerankningen.. Martina hade sin lysande karriär som gymnast och var riktigt duktig..  Men tyvärr sprack det med precis som för mig, anledning: För mycke press..

Aja när vi blev lite äldre valde vi samma inriktining på gymnasiet, Barn och fritid.. Martina jobbar nu som Förskollärare medans jag egentligen skulle vilja bli en rad olika saker, Veterinär, Psykolog, Skolminister eller Engelsklärare.. Otroligt svårt att välja men slutar väll förmodligen inte som alla mina andra syskon om jag får som jag vill..

Men slutligen för att summera det skulle jag nog nästan vilja säga att hon lever och jag lär(?) Trots att det låter väldigt konstigt på något sätt..

// Hannah


Kommentarer
Postat av: PH

De finns en del olikheter! Man tur att alla inte är lika!

2009-06-06 @ 01:48:50


Postat av: Linn Emilie

snygg blogg dere har :D

2009-06-07 @ 11:23:37
URL: http://chocolatesushi.blogg.no



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback