Utflykt i bilder!

Ställe klockan på 6.00 idag men vaknade inte från 6.45 men det var lungt för jag skulle inte duscha imorse. Gjorde vid mig och packade min matsäck det blev tunnbrödsrullar, (med bara smör i hade tydligen inte mer pålägg hemma) risifrutti, drickyouhurt, banan, dricka och kex. Skulle träffas vid bussen 8.10 så jag körde hemifrån 7.35 för jag skulle hem o hämta drickyouhurten. Gud vilket härligt väder det var i morse, precis lagom varmt. Vi åkte iväg med bussen när vi kom fram satte vi oss i gräset och åt frukt. Därefter gick vi till Domkyrkan och tittade på jätten Finn och ett astronomi ur.

 
                    
Sen gick vi till Kulturen där vi skulle titta på lite leklådor från förr i tiden. Där är alltid lika fint, träden är smyckade och det är trevligt att gå runt där inne. Vi tittade i några leklådor och den första innehöll bland annat ett dragkamprep. Vi delade upp barnen så fick dom prova att dra, det blev faktiskt så jämt så det var lika. Då gick en av mina kollegor in och hjälpte det ena laget, då tänkte nä minsan så jag gick in i det andra och det blev värsta fighten. Kändes som att det var jag mot världen, för där kom massa killar från en skolklass och hjälpte andra laget. Dessutom gav kollegan jag hade i mitt lag upp (trots att jag skrek på henne. Ge inte upp vi måste vinna) haha där kommer min tävlinginstinkt in.

 
Sen var det dags för den efterlängtade matsäcken (det är det som är höjdpunkten på utflykt om man frågar barnen). Vi satte oss på en gräsmatta där det var lite skugga o sol på resten. Till min besvikelse så upptäcker jag att min ena dricka har läckt, hade tydligen inte stängt locket riktigt. Fotade upp mot himmlen för att se hur solen stod på.

 
                  
Sen gick vi runt igen tittde på de olika leklådorna och i de små husen. Hittade ett utedass som jag var tvungen att provsitta haha. Det är hemskt med utedass tycker äckligt att man ser rakt ner (såklart var där inget här).

 
 
 
Sen var det dag för att gå en tidsrunda där man fick lyssna på gårdstomten som berättade om vad dom gjorde förrr och va de lekte med. Sen gick vi upp till Karl den XII gunghäst och virvlar i taket. Barnen fick testa att sitta på den och ha på sig klänning och rock från förr.

 
                         
                        
 



Gick även in och tittade i ett hus från förr där man fick se köket som var väldigt litet. Rummet där dom sov, deras sängar var långt ifrån som våra. Storarummet användes inte merrän när man hade besök.



 

//Martina

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback