Träning (del 12 av 36)

Idag är tolfte gången vi är ute enligt löpningsschemat och jag fann min nya inspirationskälla, Någon som inte bara förbluffade mig utan även min springpartner Frida.. När vi joggat en stund så kände jag hur jag börja bli otroligt trött och ge upp men då kom räddaren i nöden.. Det var en äldre dam runt 75 år iklädd t-shirt, löparbrallor och joggingskor hon sprang på som om det var vad hon var född till att göra.. När hon kommer mot oss räcker hon fram tummarna och säger "kämpa på" och jag får värsta energikicken och kan fullfölja enligt vår planering..
Tycker det är helt fantastiskt att hon som ändå så pass gammal är frisk och springer runt där i parken som vilken löpare som helst.. Nått som jag aldrig tidigare insett när det kommer till löpning som en form av träning är att det är nog en av dem bästa träningsformerna.. Man får se ut som man vill, man får springa så fort eller långsamt som man vill, man får vara hur gammal som helst, man behöver inte vara bra på det.. Det är helt enkelt tillåtet för vem som helst att göra det när som.. Jag har alltid tidigare tyckt springning var så strikt och att man redan när man börjar måste vara i perfekt form för att kunna springa flera km..  Jag rekomenderar springning starkt, du lägger själv upp planeringen och tävlar mot dig själv.. :)

// Hannah




Kommentarer
Postat av: Anonym

tja allt bra:D?

2009-08-14 @ 17:35:43
URL: http://deity.blogg.se/


Postat av: Sara A

Tycker att ni är skitduktiga som orkar med att löpa! Själv är jag sämst i världen på att springa, finns ju ingen värre. Men rock on! Ni är värda en applåd. Fortsätt kämpa, för ni är svinbra och det vt ni!



Kram

2009-08-17 @ 00:56:33
URL: http://saraemeliie.blogg.se/



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback