Kasebanor och gungor..

Ja det är bara lite av vad mina senaste 2 timmar har handlat om.. Tog med kusin ut på äventyr, bland annat för att åka kasebana (Rutschkana) stavning? för dem som inte är skåningar :) Sedan gick vi vidare till gungorna, det var mina favoriter som yngre.. Gungade dag in och dag ut med min dåvarande bästa kompis Johanna :D Vi brukade ha hopp tävling (erkänn att ni med har haft det) och det gick i princip ut på att man skulle ta väldigt mycke fart och sedan hoppa av, för att då se vem som kom längst.. Eftersom jag var längre så chansar jag på att jag kom längre än henne med, men vi gjorde ju det för skojsskull :D. Gud när jag tänker tillbaka på tiden då jag var yngre typ 6-11 års åldern kommer en massa minnen fram.. Jag och Johanna var unstopable(?).. Hahah Vi lekte så konstiga lekar, typ att våra cyklar var hästar *I know* och ibland blev dem bilar..  Och vissa sommrar brukade vi leka agenter, man va tvungen att va barnfota. Ni kan nog inte förstå hur kul vi kunde ha det, och det va bara med hjälp av vår fantasi.. Nästan så man saknar The good old days!

Nu för tiden så hinner barn inte ens släppa blöjan innan dem är "vuxna", Håller ni inte med mig att samhället har helt förändrats? Senast idag såg jag två flickor (kan max ha varit 13) dem gick med handväskor och högaklackade skor.. Alltså jag menar, de är bara för mycket..  Nä jag säger bara det, va barn sålänge ni kan!!
Jag kommer aldrig ångra att jag va ett barn som lekte på lekplatsen och lekte med barbie och hade en massa upptåg för mig fram tills jag va ganska gammal, medans vissa av mina kompisar hängde nere i stan. Jag kan garantera att jag hade roligare än dem! Det va den absolut BÄSTA tiden än sålänge i mitt liv..

Har ni några minnen om er "barndom"? Ni kanske fortfarande befinner er där? Stanna kvar där då :D


Kram
// Hannah

Kommentarer
Postat av: Jenny

Hej Hanzi!!

Jag håller med dig, tiderna har verkligen förändrats och barnen växer upp alldeles för fort.

2009-04-19 @ 22:01:03



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback